vineri, 18 noiembrie 2011

Twilight: Breaking Dawn Part 1

Genul: Dramă, Dragoste, Fantezie, Aventura
Durata: 115 minute
Regia: Bill Condon
Distribuitor: MediaPro Distribution
Scenaristi: Stephenie Meyer, Melissa Rosenberg
Audienţa: N-15
In rolurile principale: Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Lautner
 
In primul rand impresia mea generala este ca filmul le-a iesit, fiind chiar mai bun decat cartea. Imi place ca au scapat de notele copilaroase ale lui Jacob, insa cum l-au schimbat este cam dubios. Personajul devine cam moale, iar unele replici devin chiar amuzante. Dar oricum, niciodata nu mi-a placut de Taylor Lautner, si nici nu am priceput alt rol al personajului in film inafara de cel de a prelungi povestea.


Despre restul actorilor am remarcat, macar in primele minute, ca daca nu intri mirajul filmului, ca nu sunt destul de convingatori. Ii vezi cum se pregatesc pentru nunta, cum ii aranjeaza parul Bellei, o incurajeaza, insa tot ce simteam era senzatia de disconfort a actorilor, ceea ce mi s-a parut penibil.

Despre poveste, nu spun nimic, incat urmeaza fix pe fix romanul Zori de Zi: Bella se casatoreste cu Edward, Jacob/ex-ul este suparat. Cei doi se duc in luna de miere pe Insula Esme, o insula privata. Dupa doua saptamani, Bella ramane gravida. Bebelusul ii distruge organismul iar ea nu-i poate face fata, dar ea vrea sa pastreaze copilul. Singura sansa de supravietuire a fetei este aceea de afi transformata in vampir la momentul nasterii. Iar in plus, haita de varcolaci vrea s-o omoare pe Bella, si odata cu ea si copilul.

Scena nuntii este adorabila. Bella este imbracata cu o rochie Carolina Herrera ce-ti aminteste daca te uiti din fata cu cea a lui Kate Middleton . Restul hainelor sunt si ele minunate, tot Carolina Herra. In legatura cu machiajul singura observatie pe care o am de facut este ca ,,vampirii'' sunt prea albi, astfel incat ti se pare ca au cenusa pe ei ori ceva asemanator.

Despre luna de miere, mi s-a parut un adevarat deliciu, foarte credibila, intrucat regizorul a reusit sa-i puna pe Kristen Stewart si pe Robert Pattinson intr-o lumina favorabila.

Si restul imaginilor sunt destul de reusite, atunci cand Bella este slabita din cauuza sarcinii, ti se indoaie inima. Ba chiar, mi se pare ca au exagerat, ca este prea anorexica, ori eu nu-mi imaginam ca o sa arate atat de rau. In schimb, nu-mi place cum au rezolvat varcolacii, se vad efectele speciale prea grosolan.

Mie una nu mi s-a parut ca doua ore a fost prea mult, chiar daca sunt unii care zic ca totul ar fi putut fi rezolvat in 40 de min. Desi, in urma trailer-lui ti se pare ca filmul va fi mai concentrat iar rezultatul este dezamagitor.


Ii dau patru stele din cinci pentru ca este un film foarte dramatic, captivant, dinamic. Am stat cu sufletul la gura la final, iar la inceput nu ma mai puteam opri din zambit.

Desigur, tema iubirii fara de sfarsit, a sacrificiul este un pic copilaroasa si uzata dar de ce sa te impotrivesti valului? Poate pentru ca esti mai cu picioarele pe pamant? Sa fim sinceri, ar fi o ipocrizie sa-i condamn pe altii ca sunt fani Twilight, incat este usor sa te indragostesti de personaje.

Din pacate, partea a doua va sosi de abia la anul, in noiembrie pe 16, deci mai avem de asteptat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu