sâmbătă, 31 decembrie 2011

Top 5 carti din cele citite de mine in 2011

1. Portretul lui Dorian Gray de Oscar Wilde
Probabil ca este prima carte din cauza finalului care m-a socat de-a dreptul, ori pur si simplu pentru ca m-am atasat de Dorian Gray si, precum un mic copil ce plange o moarte inevitabila, mi-a parut rau de cum s-a sfarsit totul.
  
2. Invitatia la vals de Mihail Drumes
In primul rand, romanul acesta este scris fara cusur, intr-un fel in care toate sentimentele evadeaza ca o rafala, si s-au depozitat in mine. M-am atasat de Micaela, mi-a parut rau de ea; in secret m-a fascinat Tudor, iar per total m-a intristat dragostea lor patata de gelozii si razbunari. Dar sa nu credeti ca am fost multimita numai in momentele grele, m-am bucurat si de scurta lor fericire la mare :). 
3. Interviu cu un vampir de Anne Rice
Louis. Motivul pentru care acest roman din toate cele scrise de Anne Rice mi-a placut mai mult. Defapt, nu pentru ca Louis este preferatul meu, ci pentru ca intregul sau personaj este captiv aici, descrieriile mi-au taiat rasuflarea, meditatiile asupra vietii au fost placute deasemenea. Tristetea personajului precum si scurtele fericiri, cautarea unui Dumnezeu atotstiutor, toate acestea sunt redate cu succes. Momentan, Anne Rice este preferata mea. 
4. Eseu despre orbire de Jose Saramago
Am asezat-o aici, pentru ca nu ma bucur atat de mult cand citesc despre cruzimi, insa din punct de vedere al rationamentului, al inteligentei cu care este redata fata umanitatii, s-ar putea sa fi meritat un loc mai sus.
5. Solar de Ian McEwan
Mi-a placut datorita personajului ingrozitor, ce si-a insusit toate defectele omenirii, comicul ce reiese dintre randuri.

Probabil ca, daca lista ar continua, as putea adauga cu usurinta Ingerul Incalecat de Radu Aldulescu ori Intriga matrimoniala de Jeffrey Eugenides, sau la fel de bine, daca nu as fi mai exclusivista in alegerile mele, n-ar mai fi un top din ceea ce am citit eu in acest an. Defapt, probabil ca topul nu este strict calitativ, ci mai degraba o combinatie intre impactul emotional si o disectie rece cartii. Insa, oricum as lua-o tot aceste 5 titluri ar fi trecute, in exact aceeasi ordine, cu o mica oscilatie intre primele trei, in functie de starea mea din momentul in care scriu.



Un comentariu:

  1. Am citit si eu "Interviu cu un vampir" si mi-a placut la NEBUNIE. Mi-asi dori sa ma citesc si "Portretul lui Doryan Gray" pe asta nu l-am citit :-? dar am auzit de multe ori, si chiar am vazut filmul fara sa stiu ca exista vreo carte.

    RăspundețiȘtergere