duminică, 22 aprilie 2012

De citit in aprilie (reviste)

1. Science Focus
- ca subiect asemanatoar revistei Stiinta si Tehnica, numai ca trateaza subiecte mai comerciale, are editoriale mai potrivite pentru publicul neautorizat, naiv si nestiutor. In interior veti gasi o imagine interesanta cu formele de relief ale lunii, precum si o sectiune la final cu Q&A, unde se explica fenomene cu care ne intalnim zilnic. Spre exemplu, am aflat de ce oftam, ce forma are Universul, cati oameni au trait pana acum, sau unde se duce lumina cand se opreste becul. De asemenea, m-a surprins sa aflu ca un Kindle cu memoria plina e mai greu decat unul gol. O noua teorie sugereaza chiar ca inteligenta umana a evoluat din abilitatea noastra de a minti. Puteti citi un articol intreg numai despre praf, intrucat cateodata ni se pare ca-n secunda doi dupa ce am sters mobila milioane de particule se aseaza deja pe suprafata proaspat lustruita lasata fara aparare, devenind murdara - la fel ca la inceput. Si, desigur, sunt multe alte articole interesante: Tinerete fara batranete (pg. 43), Chimia atractiei (pg. 48), Numele iubiri (pg 51), Adevarul despre sport (pg. 57) si Parazitul mentalist (micul organism care iti poate modifica personalitatea) (pg.63), pe care daca as incepe sa le comentez m-as lungi pana maine.

2. Stiinta si Tehnica
In aceasta luna S&T m-a cam dezamagit putin. Desigur, e vina mea ca nu apreciez ca unii oamenii s-au chinuit pentru crearea a unor pagini intregi despre masini de razboi si asa mai departe. Dar, pur si simplu nu suport partea de tehnica a revistei. Iar, pe langa asta, faza cu tezaurul m-a dat complet peste cap. Nu mi se pare ca are nici o legatura cu subiectul revistei. In schimb, am aflat din cateva randuri ca prea multa carne rosie scurteaza viata. (...) consumul de carne rosie creste cu peste 20% riscul de moarte prematura provocata de probleme cardiace sau cancer. De asemenea, daca am lua zilnic, timp de trei ani, aspirina aparitia tumorilor ar fi prevenita, incidenta cancerului ar fi redusa cu un sfert, iar riscul de metastaze pe jumatate. In final, doua articole mi s-au parut simpatice: Ce efecte au reclamele asupra creierului uman? (pg. 86), Care sunt noile stereotipuri ce bantuie mentalul colectiv al secolului XXI?(pg. 94).

3. National Geographic
De cand am ,,descoperit" si alte reviste precum S&T, ori Science Focus, am inceput sa am mai multa grija cu doza de National Geographic. Programul TV e bun, insa revista incepe sa se dilueze cu MULT prea multe poze; numarele de azi, in comparatie cu cele din 2008-2009 sunt mult mai slabe calitativ. Rareori au in discutie subiecte REALE si cu adevarat interesante. Pe acest numar l-am luat din cauza Titanicului, pentru ca sunt complet fascinata de subiect. Dar, sincer, daca sunteti DOAR UN PIC CURIOSI, NU MERITA BANII!! Sunt o gramada de secvente gen bla-bla pe care le-as fi putut vedea foarte bine si la televizor. Deci, in mare, nimic nou. Pozele sunt OK, iar posterul pe care-l primeste odata cu revista e simpatic, insa...nimic mai mult.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu