miercuri, 7 martie 2012

Mort de-a binelea

Coperta cartii ,,Mort de-a binelea",
scrisa de Charlaine Harris, editura Leda,
382 de pagini, pret estimativ: 30 de lei
Al V-lea volum din seria Vampirii Sudului.

SUBIECT: In Bon Temps au loc o serie de crime, cei cu dubla natura fiind impuscati. Printre victime se numara si Sam, seful barului Merlotte's, dar si Calvin Norris, liderul din Hotshot. Jason, fratele lui Sookie, a devenit teriantrop, iar la Merlotte's exista un barman nou- un vampir pirat. O noua carte care implica vampiri, teriantropi, varcolaci, zane si, desigur, oameni.

Chiar daca se citesc usor, sunt captivante, iar actiunea este palpitanta, a devenit plictisitor sa scriu despre cartiile din Vampirii Sudului. Este ca si cand ai bea zilnic numai Ice Tea. Zilnic. De fiecare data ar trebui sa descri senzatia. Cititul nu mai este ca altadata, probabil pentru ca am avut in fata in ultimul timp numai carti scrise Charlaine Harris. Probabil ca dupa ce voi mai trece si prin altceva(si numai la acest gand mi se lasa gura apa) o sa-mi revina sporul si placerea de altadata. Am citit numai din curiozitate. Sincer, mi-e ciuda ca subiectul nu este mai complex, ori ca personajele raman aceasi. Totul este prea uniform.

Desigur, sunt curioasa ce o sa se intample. Sunt nerabdatoare sa aflu cum o sa mai decurga lucruirle cu Eric, daca Sookie o sa scape de Calvin si Alcide(nu ca ea ar vrea). Totusi, nu este de ajuns. Mi-as fi dorit ca aria de acoperire a acestor volume sa fie mai larga. Ce ma nemultumeste aici este ca nu sunt exceptionale. Anumite idei suna bine, dar niciodata nu sunt duse pana la capat. Sa nu mai spun de inexistenta sentimentelor, a trairilor sufletesti de orice fel.

Despre continut: pot sa zic ca Sookie nu prea-i cu nimeni aici. Se tot fastaceste pe la Calvin, Sam, Alcide, Eric si Bill, dar nu face nimic concret. Incepe sa mi se para cam proasta si ma cam enerveaza. Bill apare fugitiv, cu foarte mici implicari in actiune.

Din pacate, am fost prinsa in carlig deja, asa ca nu o sa renunt la ele numai pentru ca sunt mediocre. Am si eu placerile mele vinovate. Un lucru interesant: cel de pe coperta nu este Bill.

3 comentarii:

  1. n-am citit seria asta dar ma amuza titlurile: "Moarta pana la Apus", "Mort de-a binelea", "Clubul mortilor", "Moarta pentru toti"...cam morbid, nu? sper ca macar au umor negru :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sincer, cred ca 1. vor sa fie amuzanti ori 2. au impresia ca prin repetia ,,mort-" iese o figura de stil :))

      Ștergere