luni, 12 septembrie 2011

Trenul de Paddington

Trenul de Paddington este una dintre multele carti scrise de Agatha Christie in care Miss Marple ajuta la elucidarea misterului.

Batranei Miss Marple ii este din ce in ce mai greu sa se descurce singura, asa ca atunci cand prietena sa vine si-i marturiseste ca a vazut o crima, Miss Marple ii cere in ajutor domnisoarei Lucy Eyelesbarrow. Aceasta se infiltreaza cu succes ca supraveghetoare/administrator al unui conac pentru a-i da de indici folositoare. Insa misterul se dovedeste a fi greu de rezolvat fiindca nu-i nici urma de cadavru si politia se indoieste ca aceasta crima chiar a avut loc.

Cartea are 249 de pagini si din punctul meu de vedere, nu este unul dintre cele mai reusite romane ale autoarei.

In primul rand, ma indoiesc ca exista suficiente dovezi pentru a rezolva crima inaintea lui Miss Marple sau a politiei. Iar daca deja ai vazut filmul, cititrea acestui roman mi se pare o pierdere de vreme. Limbajul este deasemenea plictisitor, crima in sine nu depaseste zona mediocra, primele trei capitole fiind singurele mai interesante.

  • Deci, nu recomand aceasta carte din cauza ca devine plictisitoare si curiozitatea mi-a palit odata cu numarul paginilor. Criminalul este ca deobicei de nepravazut dar nu sunt destule indicii pentru a-ti sa seama cine-i ucigasul inainte de finalul cartii.

3 comentarii:

  1. Mie una mi-a parut splendid romanul - este preferata mea dintre toate cartile Agathei Christie, dar recunosc ca, intr-adevar, are si lucrari mai bune. Poate ca dragostea mea pentru aceasta opera in particular se trage si din nostalgia de a fi prima carte semnata A.C. pe care am citit-o.

    Imi place foarte mult blogul tau, Maria. Review-urile sunt scurte si la subiect, dandu-i cititorului libertatea de a-si forma o impresie proprie in legatura cu cartea. Imi place, de asemenea, diversitatea - scrii despre carti care pot fi considerate adevarate opere de arta, cum sunt cele ale Agathei Christie, dar si despre carti... mai putin stralucite, ca sa nu supar pe nimeni, scrise de autori lipsiti de acel geniu necesar scrierii unei carti (da, toata lumea stie ca vorbesc de Twilight aici).

    Sper sa mai scrii despre cartile pe care le-ai citit! Ca 'lectura usoara', iti recomand ,,Dulcea poveste a tristului elefant", scrisa de Diana Adamek.

    Mult succes in continuare!

    - Eliza

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt de acord cu tine,Eliza!Trenul de Paddington a fost prima mea carte semnata de Agatha Christie.Normal,mi-a lasat o impresie destul de placuta!Totusi,chiar nu m-asi fi gandit ca criminalul este Doctorul Quimper!Aceasta scriitoare ma surprinde mereu!Maria

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mai am ceva de spus!Va recomand(tuturor care adora cititul): ,,Moarte pe nil"(Agatha Christie), ,,Cei trei muschetari"(Alexandre Dumas) si... ,, Cadavrul din biblioteca"(Agatha Christie)!!!Maria

    RăspundețiȘtergere