luni, 12 septembrie 2011

Gazda

Inainte de toate, mi s-a parut teribil de amuzant ce am gasit pe coperta: "GAZDA (de) Stephenie Meyer, autoarea senzationalei Saga Amurg." Vorbesc serios?! ,,Senzationala Saga Amurg"?! In fine, trecand mai departe, va prezint o trecere in revista a faptelor, urmand apoi opinia mea.

Cartea are 700 pagini si apartine domeniul SF.  Este vorba despre sufletul unui extraterestru care a mai trait in corpul altor opt gazde pana acum, a noua gazda fiind un corp uman, al lui Melanie Stryder, o femeie despre care aflam ca avea un sot si copil. Extraterestrul este surprins de vointa gazdei de a supravietui, a.i. ajunge sa o accepte pe Melanie ca vecin si ajung sa se cunoasca reciproc. Aflam despre povestea extraterestrului si a gazdei, precum si deznodamantul.

Dupa ce am citit-o, cred ca trebuie sa-mi amintesc ca vorbim totusi de o carte scrisa de Stephenie Meyer. Cartea ramane mai evoluata decat senzationala Saga Amurg, dar nu atinge alt nivel decat cel al unei carti pentru consumul maselor. Actiune este cat de cat complexa, autoarea creeind un viitor original si credibil, lucru de apreciat, punctul forte al cartii fiind imaginatia si personajele de un caracter mai bine definit fata de antecedentele acesteia.

  • Nu as recomanda-o, deoarece consider ca exista alte carti mai bune, lectura in sine fiind o pierdere de timp pentru ca nu survine nici o satisfactie din punct de vedere cultural.

  • Dar Apreciez imaginatia autoarei si deznodamantul ce atinge o nota senzibila in sufletul cititorului. Si astfel ar fi totusi o lectura potrivta pentru zilele ploioase in care esti melancolica (la feminin pentru ca mi s-ar parea penibil ca un barbat sa citeasca asa ceva).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu